آموزش رهگیری مرسولات پستی

آموزش مشاهده وضعیت و پیگیری مرسولات پستی اداره پست

 پیگیری مرسولات پستی از خدمات مهم و کاربردی اداره پست است که مشتریان با استفاده از این امکان می‌توانند اطلاعاتی نظیر مشخصات مرسوله اعم از تاریخ و ساعت قبول مرسوله توسط پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کنند. البته مهم‌ترین ویژگی این خدمات نمایش آخرین وضعیت و مکانی که مرسوله شما در آن قرار دارد می‌باشد. در این نوشته تصمیم داریم آموزش مشاهده وضعیت مکان محموله و پیگیری مرسولات پستی که به اداره پست تحویل داده شده است را برای کاربرانی که دارای مرسوله هستند منتشر کنیم.

 

آموزش مشاهده وضعیت و پیگیری مرسولات پستی اداره پست

 

آموزش پیگیری الکترونیک مرسولات پستی

هنگامی که سفارش شما با پست «پیشتاز» ارسال می شود. شرکت پست پس از تحویل مرسوله یک رسید می دهد. روی این رسید یک شماره بارنامه (یا شناسه یا کد رهگیری) ۲۴ رقمی نیز صادر می کند. شما با استفاده از این شماره بارنامه یا شناسه می توانید مرسوله را رهگیری و پیگیری کنید.

این کد معمولا چند ساعت بعد از تحویل بسته به پست از طرف اداره پست یا مجموعه دیجی باغ برای تلفن همراه شما پیامک خواهد شد.

 

بعد از دریافت کد ۲۴ رقمی برای پیگیری سفارش خود ابتدا به سایت زیر مراجعه کنید:

newtracking.post.ir

 

در سایت پیگیری و در کادر مربوطه کد رهگیری ۲۴ رقمی را وارد کنید.

سپس روی علامت جستجوی کنار کادر که به رنگ زرد است ضربه بزنید.

 

 

اطلاعات نمایش داده شده در هنگام پیگیری مرسوله

اکنون مشخصات اولیه مرسوله برای شما نمایش داده می شود. شما در این بخش می توانید اطلاعات زیر را مشاهده کنید:

  • تاریخ و ساعت تحویل مرسوله به پست
  • نوع سرویس
  • دفتر پستی مبدا
  • مبدا و مقصد
  • نام گیرنده و نام فرستنده
  • کدپستی گیرنده و فرستنده
  • وزن و هزینه پست

دقت کنید که هزینه نمایش داده شده صرفا هزینه پست می باشد و شامل هزینه بسته بندی که دیجی باغ دریافت می کند نیست.

 

اطلاعات کلی بخش پیگیری مرسولات

کمی به پایین تر اسکرول کنید. در این بخش آخرین وضعیت مرسوله قابل مشاهده است:

  • تاریخ و ساعت آخرین مکان مرسوله که ثبت شده است
  • نقطه پستی
  • نام مامور پست (نامه رسان)
  • تصویر مامور پست
  • رویداد یا وضعیت فعلی مرسوله
  • امضا و نام گیرنده مرسوله

 

 

در صورتی که مایل هستید جزئیات بیشتری از مرسوله را مشاهده کنید. کمی به پایین اسکرول کرده و گزینه زرد رنگ مشاهده جزئیات بیشتر مرسوله را انتخاب کنید.

 

مشاهده جزئیات کامل مرسوله

 

جزئیات کامل وضعیت مرسوله به صورت زیر است و بسته یا نامه شما در هر منظقه پستی که تحویل می شود، ثبت شده است:

 

مرسوله من در کدام مکان قرار دارد؟

 

نکات مهم در پیگیری مرسولات پستی:

  1. طبق تعهد اداره پست تمامی مرسولات پیشتاز حداکثر باید تا ۷۲ ساعت به مقصد برسند که متاسفانه این زمان در بعضی از موارد رعایت نمی شود و بیشتر خواهد بود.
  2. ساعات توزیع مرسولات توسط دیجی باغ تعیین نمی شود و اداره پست خود در این باره تصمیم میگیرد.
  3. در صورت عدم تحویل بسته به شما تا ۷۲ ساعت بعد از ارسال، گیرنده مرسوله باید در سامانه ثبت شکایت پست نسبت به پیگیری سفارش شکایت ثبت کند. برای این منظور باید از طریق لینک زیر اقدام نمائید:

https://eop.post.ir/DeliveryTimeCheck.aspx